2010. szeptember 11., szombat

Sweet Chilli szósz a kamra polcára


  Ez szósz a másik gyengém.Edés is és csípős is,nincs az a szendvics amit ne tenne varázslatossá,
Nem egy olcsó mulatság ha úgy veszem, hisz pillanatok alatt elfogy nálunk egy 200 gr-s üveggel. Gondoltam lennie kell megoldásnak,hogy itthoni körülmények között, kertecskémben termett bio zöldségekből elkészítsem.Hisz ha tudok főzni kechupot és paprikalekvárt,akkor ez sem lehet ördöngősség.
  Aztán Pákosztos macskánál találtam meg a megoldást,itt és most megköszönve neki.
Kevésbé édesen,sima ecettel,mivel az volt itthon,és picit több gyömbérrel, na és nem utolsó sorban nagyobb mennyiségben.

  A paradicsomot leforrázom és így könnyen meghámozom,összeturmixolom a chilivel,a gyömbérrel, a fokhagymával és felfőzöm.Hozzáöntöm a cukrot, sót és ecetet, és addig főzöm lassú tűzön, néha-néha megkeverve, míg fényes és sűrű lesz.Ha ez megtörtént, késhegynyi Natrium-benzoátot keverek bele és kiforrázott kicsi üvegebe meregetem.Lezárás után mehet a száraz dunsztba, azaz a kivénhedt hűtőtáskámba.
Hozzávalók :

- 2,5 kg érett paradicsom
- 15 pici chillipaprika ( én a Lidl-be veszek időnként egy-egy bokorral,átültetem,tovább nevelgetem,öntözgetem kint a kertben amíg lehet,csak aztán hozom be a fagyok elől)
- 4 cm hosszú,kövérebb friss gyömbér
- 1 szép fej fokhagyma
- 1 evőkanál só
- 0,8 kg cukor ( sima kristálycukor)
- 2 dl  10 %-s ecet(,ha lehet biológiai érlelésű,de a másik is jó természetesen)

                                  

2 megjegyzés:

  1. Jó régen tetted fel ezt a receptet:én most találtam ide és nagy örömömre erre a csilis finomságra.Kicsit korai még,mert se paprika,se a többi hozzávaló,de jó érzés,hogy a szezonra "készenállok"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanra valóban eljött a szezonja, én is a napokban készítem.

      Törlés